Lux Aeternus

Bleach | Hahmolomakkeet | Roolipelitaide, kartat ja sarjakuvat | Valokuvat | Sekalaiset | Vieraskirja | Linkit | Tietoa Minusta  

 

Uusi kriittisjärjestelmä Rolemasteriin.

Yleinen sääntö:
- Aiheutettu A tai B kriittinen aiheuttaa A-kriittisiä
-
Aiheutettu C & D kriittinen aiheuttaat B-kriittisiä
-
Aiheutettu E kriittiset kriittinen aiheuttaa C-kriittisiä
-
Luonnollinen (muokkaamaton) hyökkäysheitto 66 aiheuttaa E kriittisen osuessaan.

Tavalliset aseet:
-
Luonnollinen (muokkaamaton) hyökkäysheitto 90-95 aiheuttaa osuessaa D kriittisen riippumatta siitä mitä hyökkäystaulukko näyttää, kunhan vahinkoa aiheutuu
-
Luonnollinen (muokkaamaton) hyökkäysheitto 96-100 aiheuttaa osuessaan E kriittisen riippumatta siitä mitä hyökkäystaulukko näyttää, kunhan vahinkoa aiheutuu

Aseeton taistelu:
-
Luonnollinen (muokkaamaton) hyökkäysheitto 85-95 aiheuttaa osuessaan D kriittisen riippumatta siitä mitä hyökkäystaulukko näyttää, kunhan vahinkoa aiheutuu
-
Luonnollinen (muokkaamaton) hyökkäysheitto 96-100 aiheuttaa osuessaan E kriittisen riippumatta siitä mitä hyökkäystaulukko näyttää, kunhan vahinkoa aiheutuu

Loin nämä säännöt ennenmuinoin Rolemaster-kampanjaamme, koska kriittiset tapasitvat tappaa enemmän pelihahmoja kuin vihollisia ja halusimme siirtää pelin taisteluiden painopistettä enemmän kestopisteiden menetykselle kuin kriittisten heittelylle. Tämä menetelmä romahdutti vaarallisten kriittisten määrän ja helpotti peliä kummasti, kun pelinjohtajan ei tarvinnut herättää hahmoja henkiin n. kymmenen kertaa seikkailussa pelkkiä mäihällä isoiksi muodostuneiden kriittisheittojen takia. Kokeilkaa jos vaikka pitäisitte...